احیای قانون باز نشستگی پیش از موعد
شمیم ادب
علمی،آموزشی،فرهنگی،اجتماعی

 به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر ، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس روز یکشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق را تشریح کرد:

وی با اشاره به مصوبات روز گذشته این کمیسیون گفت: دولت برای تکالیف ماده 224 قانون برنامه پیش بینی کرده بود اینکه یک درصد از بودجه عمومی در اختیار هلال احمر قرار گیرد تا در زمان نیاز و حوادث غیرمترقبه مورد استفاده قرار گیرد. این رقم 270 میلیارد تومان که کمیسیون تلفیق 230 میلیارد تومان به آن اضافه کرد که مجموعاً می شود 500 میلیارد  تومان.

وی افزود: کمیسیون تلفیق بندی را به تصویب رساند که براساس 105 میلیارد تومان برای صندوق بیمه حمایت از محصولات کشاورزی در نظر گرفته شد. این رقم پیشنهاد دولت بود که همان طور به تصویب رسید هر چند که پاسخگو نخواهد بود. زیرا عملکرد سال گذشته این صندوق هزار میلیارد تومان بوده است و به نظر می رسد اگر باقی اعتبارات از جای دیگری پیش بینی نشود این رقم نتواند جوابگو باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در مصوبه دیگری مقرر شد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی آسیا و اقیانوسیه را که در کمیسیونَ های سازمان ملل تصویب شده است، در ایران ایجاد و تاسیس کند.

قادری گفت: دولت از آنجایی که درباره اختیار هیات امنای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از بابت تعیین حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی نگرانی هایی داشت در بندی از لایحه اختیارات هیات امنا را کاهش داده است اما جمع بندی کمیسیون این بود که اختیار هیات امنا صرفاً در زمینه حقوق و مزایای اعضای هیات علمی برداشته شد نتیجه این شد که به دلیل بحث زیاد بر سر این موضوع این بند مراعا ماند تا نمایندگان کیمسیون آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان به همراه نمایندگان دولت در این باره تصمیم گیری کنند و به نتیجه برسند و نتیجه آن در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده شیراز ادامه داد: در بند دیگری مصوب شد تمام شرکت های دولتی نیم تا سه درصد اعتبارات خود به استثنای هزینه های تولید را برای امور پژوهشی و تحقیقاتی هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک نگرانی در باره اجرای ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری وجود داشت که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق تصریح شد ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری منحصر به خدمات اداری دستگاه های اجرایی است و شامل طرح های تملک دارایی سرمایه ای نمی شود. بنابراین این ماده از قانون خدمات کشوری، قانون مناقصات را منتفی نمی کند.

قادری درباره مصوبه این کمیسیون درباره بازنشستگی پیش از موعد گفت:  در قانون برنامه بازنشستگی پیش از موعد متوقف شد اما مجدداً در قانون بودجه 92 بازنشستگی پیش از موعد مجوز گرفت اما به شرطی که کسی درخواست سنوات ارفاقی نداشته باشد. منابع آن هم از محل اموال دولتی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق نیز مصوب شد تمام دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری که مجوز تاسیس از شورای گسترش وزارت علوم و وزارت بهداشت دارند و همچنین نیاز به اصلاح عنوان دارند، دارای ردیف مستقل خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: در بندی از بودجه مصوب شده بود که دولت در سال 92 به 100 هزار نفر از جانبازان و ایثارگران تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن ارایه دهد. در کمیسیون این موضوع مجدداً مورد بحث قرار گرفت و دو صفحه برای آن تنظیم شد تا نیازی به آیین ماه نداشته باشد. در این مصوبه حداقل درصد جانبازی از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافت تا ارایه تسهیلات شامل درصد بیشتری از جانبازان شد

وی ادامه داد: طبق این مصوبه برای کلانشهرها تسهیلات خرید یا ساخت مسکن 60 میلیون تومان، مراکز استان 50 میلیون تومان، سایر شهرها 40 میلیون تومان و روستاها  20 میلیون تومان تعیین شد. کارمزد این تسهیلات نیز 4 درصد است و نیازی به رعایت الگوی مصرف نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی